Íme a Budapest FotóFesztivál 2022 önkéntes-csapata!

Minden évben az önkénteseink lelkes csapata segít nekünk megvalósítani a fesztivál eseményeit, dokumentálni kiállításainkat, lebonyolítani a pályázatainkat. Nagyon hálásak vagyunk a lelkesedésükért, munkájukért és minden támogatásért, amit a fesztiválnak nyújtanak. Ismerjétek meg őket! 

 

 

GÖTZINGER Laura

atilla_20220321_28.jpeg

Fotográfiával 2012-ben kezdtem el foglalkozni egy olaszországi út alkalmával. Azóta szabadidőmben fényképezem és képzem magam. A fényképezéshez való viszonyomat alapvetően megváltoztatta a 2016-ban elvégzett "MOME Streetfotó tanfolyam", és a "Fotófalu" inspiráló közege.

SZALKAI Emese

szalkaiemese.jpeg

Tizenévesen, gyerekként kezdtem a fotózást egy ajándékba kapott Kodak géppel. Bár kipróbáltam mást is, az érdeklődésem elég hamar az analóg fotózás felé irányult, amelyben vonzott, hogy megfontoltabban és tudatosabban kell képeket készítenem, és nem láthatom azonnal a fotózás eredményét. Mostanában gyakran használok digitális technikát is.  Sokáig magamat képeztem, majd az elmúlt 2 évben a Szellemkép Szabadiskolában tanultam. Leginkább tájképeket, portrékat, életképeket szeretek készíteni. 2022-ben fotóztam először a BPF kiállításmegnyitóin, aminek köszönhetően egy számomra új műfajban próbálhattam ki magam.

https://www.instagram.com/
szalkaiemese/https://szemese.hu/

 

UJHELYI Dalma

30c5ffe3-d901-42aa-a562-e57f1326e051.JPG

( fotó: Czukor Zoltán)

A művészet már a kezdetektől fontos szerepet játszott az életemben, azzal, hogy Waldorf iskolákban nőttem fel. Tanulmányaimat a Krea Kortárs Művészeti Iskola divatstylist szakán folytattam egy komplex képzés keretein belül. Innen jött az inspiráció a fotózás iránt, mivel már ott is voltak fotós óráim, és tanultam retusálni. Majd úgy döntöttem kipróbálom magam, és elkezdtem egy fotós OKJ-t, amit sikeresen be is fejeztem, mint fotográfus és fotótermék-kereskedő. A fotográfia szerelem lett számomra, kedvenceim közé tartozik az analóg fotó és a különböző archaikus fotóeljárások. Fotóztam már divatfotót, tárgyfotót, portrét és különböző síkműtárgyakat is digitalizáltam. Dolgoztam az MTI-ben (MTVA), és digitalizáltam a Ráday könyvtárban 18-19.századból származó kötetekből metszeteket Phase One kamerarendszerrel. Már harmadik éve fotózom a Budapest Fotó Fesztiválnak kiállításmegnyitókat, amit nagyszerű lehetőségnek tartok, arra, hogy minél több ember megismerje a képeimet, és megörökítsem, megőrizzem a fotóművészetet az utókor számára, ami egy fontos vezérelv számomra. Idén volt szerencsém egy nedves kollódiumos eljárással készült képemet is kiállítani a Fotó Fesztivál keretein belül az Artbázison.

KATONA Ágota

katonaagota.jpg

Az ELTE esztétika szakán végeztem, már egyetemistaként érdekelt a fotóelmélet, majd 2020-ban kezdtem el fényképezést tanulni. Leginkább a neoavantgárd és a kísérleti fotó, valamint szöveg és kép kapcsolata érdekel. Fotó alapú kollázsokat is készítek, saját és talált képekből egyaránt.

IG @thepoetryofcollage

 

OROSHÁZI Enikő

image0.jpeg

Pandémia alatt kezdtem el komolyabb foglalkozni a fotózással, ami mára túlmutat a hobbi kategórián. Lenyűgöznek a fekete - fehér képek, viszont elismerem színek nélkül nem érdemes élni. Jelenleg leginkább építészeti alakzatokat mozgatnak meg, de kezdő lévén szívesen kipróbálom magam új területeken is.

https://500px.com/p/orosheniko?view=photos

OLÁH Gergely Máté

gergo_ogm_ff-4198_portre_sf_print_ok.jpg

Oláh Gergely Máté 1983-ban született. Autodidakta módon kezdett fotózni, első kiállítása 2008-ban volt a székesfehérvári Möbius kávézóban, azóta is rendszeresen kiállít.  Képei megjelennek heti- és havilapokban, magazinokban (Óbudai Anziksz, Litera.hu, Prae.hu, EX Symposion, Hévíz, Éva magazin, Jelen hetilap, Tempevölgy, stb.) Szubjektív dokumentarista utcafotóin túl szívesen készít portréfotókat is, jelenleg szabadúszó fotós. 
Alapvetően kisvárosi srácnak mondom magam, aki a Balaton mellől került “fel” Budapestre. Klasszikus és gyakori történet ez, sokan vannak így, és hasonlók az első reakciók: kosz, káosz, összevissza-emberek, rohanás. A fotós projektem is nagyjából emiatt indult el: feldolgozni mindezt. Azt, hogy bármibe beleszaladhatsz, ha befordulsz egy sarkon és hogy az emberek nem néznek egymás szemébe az utcán vagy a metrón. Az utca az egyik legőszintébb hely: megyünk A-ból B-be, vagyunk akik vagyunk, tele van a fejünk minden vacakkal, és sokszor még azt sem vesszük észre, hogy valaki pár méterről fotót készít rólunk. Arcunk utca-arc, amit csak akkor viselünk, ha ebben a megörökölt városi térben mozgunk, amihez nem feltétlenül fogalmaztuk meg viszonyunkat – sokszor tehát csak úgy lebegünk benne. A másik eset, amikor csoda történik. Meglepő együttálás jön létre, szavakkal megfogalmazhatatlan szituációk, mindenféle mesterséges erőtől mentes, véletlen varázspillanat, amit muszáj megragadni valahogy. Talán sikerül is, a fotók kísérletek megragadni az igazi Budapestet – még ha ez mindenkinek mást és mást is jelent.

https://www.facebook.com/OlahGergelyPhotoStories

 

DOROGI Enikő

de_profil.jpeg

A képekkel való történetmesélés leginkább mozgóképek formájában érdekelt korábban, aminek köszönhetően 2007-ben elvégeztem a Szellemkép rövidfilmes tanfolyamát is. Ezt követően rengeteget utaztam és a filmezést észrevétlenül felváltotta a fényképezés szeretete. Megfigyelőként járva az utcákat rájöttem, hogy akár egyetlen pillanat is rengeteget tud mesélni. 4 évet éltem Göteborgban és az ott töltött évek alatt vált igazán a streetfotó meghatározóvá számomra. Tavaly, miután visszaköltöztem Budapestre, megszereztem a fotográfusi végzettséget. Jelenleg alkotói fotográfiát tanulok és igyekszem aktívan kapcsolódni a hazai fotós élethez."

KOVÁCS Anna Franciska
img_9582-edit.jpg
Csak néhány éve vagyok tudatos képkészítő, de minden alkalommal teljes boldogság a fotózás. Legszívesebben épületeket, városi tájakat vagy magam által berendezett csendéleteket szeretek fotózni. A Práter utcai fotós szakképzés első éves hallgatója vagyok.

https://www.instagram.com/annafrancikovacs/

FÁBIÁN Zsófia
img_1726.JPG
Fábián Zsófia vagyok, 21 éves. 3 éve foglalkozom a fotózással de mindig is érdekeltek és elvarázsoltak a képek.
Tavaly végeztem a Budai Rajziskola fotó szakán, azóta pedig keresem a helyem ezen a területen és igyekszem fejlődni. A Photo Festival az azóta tartó utam egy nagyon fontos állomása volt, örülök hogy a részese lehettem ennek.

Instagram: @zsofiiafabian


PRUTKAY Lea
prutkay_lea.jpg

Prutkay Lea vagyok, a Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia szakán tanulok. A fényképezéssel már évek óta foglalkozom - korábban festő szakon végeztem – a filmművészet/videózás pedig az elmúlt években kezdett el komolyabban foglalkoztatni. A központi témám jelenleg a fény és a fénnyel való alkotás. Vannak fotólaborban készült munkáim, ahol a különböző fotográfiai vegyszereket a megszokott, hagyományos módokon, illetve azoktól eltérően is használom. A festészetet gyakran keverem a fotográfiával, így közelítve a két médiumot egymáshoz. A különböző anyagok és fényhatások papírra vetüléseit figyelem és kísérletezem velük. Festek fénnyel és vegyszerekkel. A fotózásnak több területe is érdekel. Dolgoztam már korábban fotósként kiállításokon, eseményeken, fesztiválokon és színházi darabokban. Az iskolai tanulmányaim során operatőri ismereteimet tematikus filmnézéssel, film etűdök forgatásával és vágási tanulmányok készítésével fejlesztem. Jelenlegi Intermédia tanulmányaim során, a különböző médiumokat eredeti és megszokott formanyelvükből kiragadva, attól eltérő módon használom. Keverem a festészetet a fotográfiával, mellyel újfajta kifejezésmódokat keresek, jelenítek meg.

Instagram: lea.prutkay

 

TRUNKÓ Edit

etp_9565.jpg

2017 óta fotózok hivatásszerűen eseményeket és portrékat, újabban standfotósként is dolgozok. A fotózás számomra az a terület, ami rengeteg tanulási és fejlődési lehetőséget biztosít: egyszerre kell tudnom irányítani, alkalmazkodni, és kreatívnak lenni. A folyamatos fejlődés és az új kihívások azok, amik számomra a legtöbb örömöt jelentik.


FEKETE Tibor Kristóf

img_6370.jpg
A fotózásba egy merő véletlen miatt csöppentem bele most már 7 éve. Minden ágát igyekeztem ez idő alatt kipróbálni és véleményem szerint elég sok helyre el is kalandoztam a művészet segítségével. Az évek során egyértelművé vált számomra, hogy élő zenét, koncerteket, fesztiválokat és bulikat szeretek a legjobban fotózni. Imádom az ottani pezsgést, kreatív szabadságot és életre kelő fotókat amiket ott tudok készíteni. Szeretek olyan képeket készíteni amelyek egy élményt, életérzést adnak vissza. Remélem minél több ideig tudok a fotózásnak hódolni. 

https://www.instagram.com/feketetiborkristof/
https://express.adobe.com/page/fBoYAIne7QWQh/

 

 

VASZKÓ Angéla

Vaszkó Angéla vagyok, az ELTE Bölcsészettudományi Karán szereztem diplomát, hivatásszerűen szak- és műfordítással, illetve ennek menedzsmentjével foglalkozom, egy kis saját céget vezetek. Néhány évvel ezelőtt kezdett komolyabban érdekelni a fotózás, főként a dokumentarista és a sajtófotó, így 2021-ben elvégeztem a MÚOSZ fotóriporter képzését, jelenleg pedig a HVG-nél vagyok gyakornok. Saját képeim eddig a PH21 Galériában, néhány fotópályázat kiállításra kiválasztott fotói között, és az utóbbi időben egy német nyelvű online magazin, illetve a HVG hasábjain is jelentek már meg. Mivel arra is kíváncsi vagyok, hogyan lehet a képeket eljuttatni a közönséghez, mit jelent a kiállítások szervezése a gyakorlatban, örömmel jelentkeztem a Budapest Fotó Fesztivál önkéntesei közé, ahol évről évre alkalmam nyílik bepillantást nyerni a „kulisszák mögé”, és a fotózáson kívül sok izgalmas háttérmunkával is segíteni a fesztivál sikerét.

 

2022-ben a Budapest FotóFesztivál önkéntesei voltak: Bányai Eti, Dorogi Enikő, Fábián Zsófia, Fekete Tibor Kristóf, Götzinger Laura, Hrivnák Judit, Jelinek Ágnes, Kiss-Kohut Andrea, Kovács Anna, Kovács Anna Franciska, Krajcsovics Petra, Oláh Gergely Máté, Orosházi Enikő, Prutkay Lea, Szalkai Emese, Trunkó Edit, Ujhelyi Dalma, Vaszkó Angéla, Vörös Nikolett, Zsemlye Krisztina 

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestphotofestival.blog.hu/api/trackback/id/tr3817832041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása